Wednesday, June 15, 2011

Ombytta roller



















I vanliga fall, när Erik och jag är i samma stad på en vardag, går han upp tidigt för att gå till jobbet medan jag ligger kvar i sängen några timmar. Jag är ju student. Men här på båten håller det på att bli tvärtom. Erik sover ut för att komma in i semestertempo, medan jag faktiskt är ganska utsövd sen innan. Så idag gick jag upp när jag vaknade, strax efter nio. Jag gick till hamnkontoret och kollade vädret, det ser fortfarande ganska dåligt ut. I morgon blir det östliga vindar men luckan är nog inte tillräckligt stor för att vi ska hinna till Kristiansand i Norge. Dessutom verkar det komma in åska natten till fredag. Efter att ha pratat lite långsegling med två väderintresserade svenskar gick jag tillbaks till Cantare. Erik låg fortfarande och sov så jag startade min dator för att jobba på omslaget till min bok. Jag har nämligen inte semester nu. Mitt sommarjobb är att skriva på boken och om den ska bli så bra som jag vill är det lika bra att sätta fart. Med en kopp te vid min sida drömde jag mig tillbaks till Västindien.

Nu är klockan snart fyra och Erik har faktiskt varit vaken en stund. Dags att gå upp i byn och ladda ner en ordentlig grib-fil. Sen ska vi ta en promenad till den gamla byn som ligger på västsidan av Grenen. Hoppas vågorna är stora och mäktiga. /Kaptenen

1 comment:

  1. Hur går det med skrivandet?när räknar du med att den kommer ut?

    ReplyDelete